ساخت جواهرات مصنوعی
نوشته شده توسط : داتینو
 
 
 

ساخت جواهرات مصنوعی
امروزه جواهرات مصنوعی ساخته شده در آزمایشگاه ها و کارگاه ها به صورت فراوان در ساخت انواع زینت آلات استفاده می شود . که برای ساخت جواهرات مصنوعی از روش های مختلف و دقیقی استفاده می کنند . یکی از این روش ها ساهت جواهرات مصنوعی با همان ترکیب شیمیایی سنگ طبیعی آن است که بسیار شایع می باشد .

            برای این کار پودر سنگ طبیعی آن جواهر را آن قدر حرارت می دهند تا ذوب شده و با یکدیگر آمیخته گردد، آنگاه به آرامی دمای آن را کاهش داده تا بلورهای جواهر مصنوعی تشکیل شود . هرچند در این روش بلورهای مصنوعی همان ترکیب شیمیایی و ساختمان بلوری سنگ طبیعی را دارند ، اما در عین حال به کمک راه هایی از جمله تفاوت در رنگ و شکل تشکیل بلورها و دقت در نوع ناخالصی های موجود در سنگ طبیعی و مصنوعی آن می توان ، بین جواهر مصنوعی و طبیعی تمایز داد .

            از راه های دیگر برای ساخت جواهرات مصنوعی ، چسباندن قطعه نازکی از جواهر طبیعی به نوع مصنوعی یا سنگ طبیعی دیگری می باشد . در این روش پس از چسباندن دو یا سه تکه سنگ به یکدیگر ، سنگ را دوباره تراش می دهند و به صورت جواهری کاملا طبیعی در می آورند . هر چند این  نوع از جواهرات مصنوعی به واسطه ی تفاوت شکست نوری و وزن مخصوص و ... قابل تشخیص می باشند .

            غیر از این دو مورد روش های دیگری نیز همچون رنگ کردن سنگ های طبیعی به صورت های مختلف ، در ساخت انواع جواهرات مصنوعی به کار برده می شود .

ممنبع : داتینو

 





:: بازدید از این مطلب : 32
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 خرداد 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: